onsdag 31. desember 2008

Don DeCandias nyttårstale for 2008/9

2009 sniker seg innpå som buss nr. 74 i Freidigveien, og jeg tenker: ”Hva kom ut av 2008?”
2008 var da drømmen ble virkelighet, hextangular meat balls viste at vi ikke bare var noe to gutter på vei hjem fra skolen fantaserte om. For det var slik det hele ble til. På vei hjem fra skolen tidlig på høsten i 2007 sa jeg at jeg vurderte å kjøpe eg en bass, jeg hadde nemlig fått penger til dette den foregående jula. Grollis syntes jeg burde, for da kunne vi lage et band sammen. Han hadde nemlig fått en ombygget strat til kuppris fra japan. Alt bandarbeidet det året besto av at vi fant på låttitler på hjemveien fra skolen, og det begynte raskt å ligne på et tidligere fantasiprosjekt, kalt Lungemenn, jeg hadde vært involvert i tidligere samme år.
Så, en passe kald februardag i 2008 ble fantasien virkelighet. Jeg og grollis satte oss ned og lagde en låt som foreløpig ikke er utgitt, men som satte i gang hextangular meat balls.

Gjennom året har vi erfart at det ikke er alle som er interessert i å gjøre noe konstruktivt, og det har ofte vært jeg og Grollis som har blitt sittende ingen med arbeidet.
2008 var det året jeg innså at julemiddagen godt kan tilbredes med hageredskaper. Det året hextangular meat balls oppbygget seg en fanskare, bestående av intelektuelle og sympatiske kjennere av musikk. I 2008 gikk også bandet fra å være en duo til en kvartett. Antallet medlemmer har med andre ord fordoblet seg, uten at dette har påvirket musikken i noen særlig grad.

Tid er bullshit sa e fyr en gang til meg. Det er bare en illusjon skapt av dere mennesker. Hvis dette stemmer, er nyttårsaften bare teit, og å oppsummere året blir bare feil, og å se fremover til det ny kan bare glemmes, men det var kjet som fortalte meg dette, så jeg ser fremover allikevel.
2009 er en ny mulighet. Vi starter med nye kalendere uten masse kryss og beskjeder og har tilsynelatende et hav av tid til å få ting gjort. 2009 er en ny sjanse til å gjøre noe kult, gi noen en klem eller å åpne seg for noen og fortelle hva du føler og synes.
Eller du kan gjøre som kjetil; sove

Med dette ønsker don Filippo DeCandia alle våre fans et godt nyttår, med masse småkaker og saus. Koz og klemz og sånt....

Ingen kommentarer: